onsdag 11 augusti 2010

Det var inte verkligt

Uppsägningarna gick inte hem. Folk skrev bara på pappret. Stora krig kostar mycket pengar. Det var inte bostadskrisen, men ingen berättar om riktiga orsaker.

Vi märker de dåliga tiderna. Folk är mycket miljömedvetna. Vi får ta det lugnt. Vi spontanköpte bostaden men nu slungades vi in i verkligheten.

Det finns inga planer, men det finns förhoppningar, säger han. Volvo-mannen hoppas på ett nytt jobb.

Ta en titt i datarummet. Det blir mera tid för sosiala medier. Verkligheten är här. Slut med konsumtion on nu-fokusering.

De uppsägda har inga känslor för bilföretag som ingen moral har. Ledningen säger att det är skrämmande att styra ett krisföretag.

Spelet om statliga pengar var i full gång i USA strax före julen 2008. Volvo och Saab är små brickor i spelet.

In i det sista hoppades hon att någonting skulle hända, att någon skulle behöva henne, men så blev det inte.

Hur är känslorna? Vad skall jag gör? Kanske utbildningen kommer igång. Som barn tänker ingen att bli taxi-chaufför. Men kostnaderna bestämmer. Nya inkomster behövs.

Posted via email from Digital Villages

Inga kommentarer: